Uczciwe ceny dostawy
Więcej niż 5000 zadowolonych instalatorów
Wiedza specjalistyczna i webinary
Hotline +48 729 975 469

Ważne informacje o wysyłce towarów: co należy koniecznie wiedzieć o dostawie zamówionych produktów przez firmę spedycyjną.

 

Czas dostawy

Gdy tylko towar zostanie przekazany naszym partnerom spedycyjnym, poinformujemy Cię o tym e-mailem, podając w razie potrzeby numer przesyłki i wskazując, która firma spedycyjna jest odpowiedzialna za dostawę. Z reguły od momentu przekazania towaru spedytorowi do dostawy upływa od 3 do 4 dni roboczych. Nasi partnerzy spedycyjni nie realizują dostaw w soboty, niedziele i święta. Ponadto możemy zagwarantować stały termin dostawy z dostawą do godz. 10:00 lub 12:00 (dostępność w zależności od kraju i regionu).

Większe zamówienia (np. powyżej 120 modułów, 60 szyn konstrukcyjnych lub 2,5 tony) dostarczamy samochodem ciężarowym, który jest indywidualnie uzgadniany. W takim przypadku przed wysyłką omówimy z Tobą ważne szczegóły dotyczące dostawy.

 

Towar nie dotarł na czas?

Serdecznie przepraszamy, jeśli spedycja nie dotrzymała terminu dostawy i przekroczyła 45-minutową tolerancję czasową dla ustalonej daty. Ta sytuacja jest niekomfortowa również dla nas. Prosimy o natychmiastowe zgłoszenie opóźnienia do naszego działu logistyki na adres logistik@memodo.de lub telefonicznie pod numerem +49(0) 89 9041015-5387, bądź też na polski adres info@memodo.pl, podając numer transakcji i numer klienta. Nawet jeśli zostaniesz poinformowany o opóźnieniu przez firmę spedycyjną, my musimy zostać poinformowani przez Ciebie. Bardzo często spedycje nie dostarczają nam takiej informacji.

Po przybyciu towaru udokumentuj datę i godzinę na liście przewozowym i poprzez skaner spedytora. Kierowca musi również potwierdzić opóźnienie, pisząc swoje nazwisko wielkimi literami i składając podpis.

Zawsze dokładamy wszelkich starań, aby dostarczyć towar do Ciebie lub Twojego klienta na czas. Jeśli jednak dostawa jest wyraźnie opóźniona, zalecamy natychmiastowe przydzielenie instalatorom innych zadań.

Jeśli dostawa nie dotrze w wyznaczonym dniu i nie będziesz mógł przydzielić pracy swoim instalatorom, prosimy o niezwłoczne poinformowanie nas o tym. Informacje te są nam potrzebne najpóźniej 3 dni po wysyłce w celu zgłoszenia roszczenia o odszkodowanie wobec firmy spedycyjnej:

  • Nazwisko(a) instalatora(ów)
  • Nazwa stanowiska pracy
  • Rodzaj zatrudnienia lub stosunek umowny z Twoją firmą
  • Przyjazd i wyjazd
  • Wynagrodzenie godzinowe (brutto)
  • Planowana praca
  • Czas oczekiwania

Uwaga: Sprawdzimy przedłożone dokumenty oraz ewentualne roszczenia wobec spedytora i pomożemy Ci w postępowaniu. Odpowiedzialność odszkodowawcza spedytora w przypadku opóźnienia jest ograniczona do 3-krotnej wysokości kosztów transportu. Oczywiście po otrzymaniu dowodu wpłaty zwrócimy Ci uiszczoną już opłatę dodatkową za stałą dostawę. Memodo nie może zagwarantować punktualnej dostawy, ponieważ po przekazaniu towaru firmie transportowej nie mamy nad nim kontroli.

Wyjątki: Nie ponosimy odpowiedzialności w przypadku działania sił wyższych, takich jak klęski żywiołowe i nieuniknione zdarzenia (np. wypadki drogowe). Ponadto spedytor ma tolerancję czasową do 45 minut dla dostaw zaplanowanych między godziną 10:00 a 12:00.

 

Dzień dostawy

W momencie dostawy koniecznie musi być na miejscu osoba, która sprawdzi, czy towar dotarł bez uszkodzeń. Nasi partnerzy spedycyjni muszą telefonicznie uzgodnić termin dostawy. Inaczej jest w przypadku przesyłek z elastycznym terminem dostawy, gwarancją dostawy w ciągu jednego lub kilku dni roboczych, w zależności od wcześniejszych ustaleń. W tych przypadkach osoba musi być na miejscu od godziny 8:00 rano do momentu dostawy i osobiście odebrać towar. Kierowca nie zapowiada swojego przybycia telefonicznie. Jeśli kierowca nie zastanie nikogo, zabierze towar z powrotem i dostarczy go po raz drugi za opłatą. Odbędzie się to nie wcześniej niż następnego dnia. Koszty drugiej dostawy mogą się różnić w zależności od kraju i regionu.

 

Odbiór przesyłki na ulicy

Nasi spedytorzy dostarczają towar na wskazany adres, jednakże odbiór przesyłki odbywa się na ulicy. Towar nie jest dostarczany pod drzwi wejściowe lub do budynku. Proszę upewnić się, że adres dostawy jest dostępny dla samochodów ciężarowych (7,5 t do 12 t).

Wyjątki dla większych zamówień: Adres dostawy musi być dostępny dla samochodu ciężarowego o długości powyżej 18 m, a na miejscu muszą znajdować się urządzenia rozładunkowe, takie jak wózek widłowy/ładowarka/rampa rozładunkowa. Jeśli nie dysponujesz takimi urządzeniami, prosimy o informację.

Wskazówka: Wielu kierowców zapewnia dodatkowe wsparcie. Uprzejme słowo lub drobny napiwek będą mile widziane. Zgodnie z umową, kierowcy nie wolno jednak wnosić towaru pod drzwi wejściowe lub do budynku. Wszelkie szkody spoczywają po Twojej stronie.

 

Odbiór towaru przez klienta końcowego i szkody transportowe

Czy towar jest dostarczony bezpośrednio na miejsce montażu / do klienta prywatnego? Towar musi zostać sprawdzony przez specjalistów natychmiast po dostarczeniu. Czegoś brakuje? Zauważyłeś jakieś uszkodzenia?

Przede wszystkim sprawdź opakowanie i zrób zdjęcia, jeśli znajdziesz jakieś wgniecenia lub inne uszkodzenia. Zrób zdjęcia także podczas rozładunku. Jeśli karton jest uszkodzony, otwórz folię ochronną/kartonowe opakowanie w obecności kierowcy. Sprawdź dokładnie towar. Jeśli zauważysz jakiekolwiek uszkodzenia, zanotuj je z datą i godziną na liście przewozowym (nie na dowodzie dostawy) oraz na skanerze firmy przewozowej. Niech kierowca potwierdzi to uszkodzenie na liście przewozowym swoim podpisem. Najlepiej zrób kopię lub zdjęcie dokumentu. Bez dokumentu wystawionego przez spedytora nie można dochodzić roszczeń za towar.

Zdarzały nam się już sytuacje, w których nie mogliśmy ustalić, kiedy dokładnie doszło do uszkodzenia po wysyłce. Podpisując list przewozowy bez śladów uszkodzeń potwierdzasz, że towar został dostarczony bez żadnych uszkodzeń. Prosimy również o zwrócenie uwagi na numer rejestracyjny samochodu ciężarowego. Alternatywnie możesz odmówić przyjęcia towaru. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń prosimy o bezpośredni kontakt z naszym działem obsługi klienta pod adresem service@memodo.de.

Jeśli nie możesz sam sprawdzić towaru, musisz poinformować swojego klienta, aby sprawdził dostawę. Jeśli Twój klient przyjmie towar bez sprawdzenia, reklamacja nie jest możliwa. Dotyczy to również odbioru przez znajomych lub sąsiadów.

Jeżeli właściwa kontrola jakości nie jest możliwa w miejscu instalacji, sugerujemy wysłanie towaru do Twojego magazynu/firmy i sprawdzenie go na miejscu.

 

Ostatnio oglądane